
Wybierz agencje brandingową do swojego projektu logo
Redakcja 15 stycznia, 2023Marketing i reklama ArticleProjektowanie logo firmy to zadanie, z którym prędzej czy później będzie musiała zmierzyć się każda z nich i to zanim na dobre pojawi się na rynku. Wiele osób mogłoby zająć się wykonaniem tego znaku, ale nie wszystkim opłaca się powierzyć to jakże odpowiedzialne zadanie. W takim razie kto mógłby wykonać logo, a komu najlepiej zlecić realizację projektu?
Kto ma wykonać projekt logo firmy – agencja brandingowa czy grafik?
Niewątpliwie logo firmy może wykonać grafik w swoim małym studio graficznym. Ten jednak zapewne podejście do sprawy dość szablonowo. Przejrzy istniejące znaki firmowe firm z tej samej branży i na podstawie przekazanych przez klienta informacji, rozpocznie pracę. Ma on zdolności graficzne, więc zapewne ładnie połączy kolory, dobrze dobierze proporcje itd. Jednak nie możemy zapominać o tym, że znak firmowy jest częścią identyfikacji wizualnej i musi z nią współgrać, gdyż wszystko to kreuje wizerunek firmy. I tworzone projektu logo firmy musi z automatu pełnić funkcję reklamy, motywacji do zapoznania się z ofertą firmy, do odwiedzenia jej strony, biura. Logo to musi pasować do tworzonych później materiałów reklamowych, a materiały te muszą być chwytliwe i skuteczne w zakresie reklamy. Tworząc logo, trzeba więc już myśleć o innych elementach identyfikacji wizualnej, aby wszystko to ze sobą dobrze działało. I takie zdolności posiada agencja brandingowa Whiteart. Agencja ta też może zająć się projektem logo. Kolejną osobą, która mogłaby ewentualnie zająć się tym zadaniem, jest student czy ktoś, kto ma zdolności graficzne, potrafi posługiwać się programami graficznymi, kto już niejednokrotnie stworzył jakieś nieskomplikowane logo dla innych klientów, znajomych czy do własnego użytku. To taka opcja dla oszczędności. Jednak mija się z profesjonalizmem, więc należałoby raczej z niej zrezygnować.
Dlaczego logo powinna wykonać agencja brandingowa?
Tak jak była już mowa powyżej, profesjonalne logo wykona agencja reklamowa, zwana też brandingową. Ma ogromne doświadczenie w kreowaniu wizerunku firm działających w różnych branżach. Tworzy znaki firmowe, profesjonalne księgi znaku, a następnie pozostałe materiały reklamowe, w tym strony www. Dzięki temu wszystko to ze sobą współgra. Taki projekt logo i logotyp od Whiteart.pl dobrze wygląda w czystej postaci, świetnie prezentuje się na różnych materiałach, do tego pełni wiele funkcji w zakresie firmy. Daje się łatwo zapamiętać, przyciąga też uwagę potencjalnych klientów. Korzystnie wpływa na wizerunek firmy. Lepiej zlecić to zadanie profesjonalnej agencji, który doskonale wie, co jest dobre, co działa, jak dostosować ten znak do obowiązujących trendów, ale tak, by był zarazem ponadczasowy.
Ile kosztuje projekt logo firmy w agencji reklamowej?
Pytanie teraz, ile kosztuje taka usługa. Bo wszystko brzmi profesjonalnie i na najwyższym poziomie, a każdy chyba zdaje sobie sprawę z tego, że to zazwyczaj generuje wysokie koszty. Otóż tak, nie ma co ukrywać, że usługi profesjonalnych agencji brandingowych są drogie. Jednak nie ocenę tu chodzi, a o jakość. Ponieważ dobry projekt logo firmy to jednorazowa inwestycja. Gdy do tego dochodzi jeszcze księga znaku, firma ma wszystko, czego może potrzebować do budowania swojego wizerunku, poprzez tworzenie spójnych i efektownych elementów identyfikacji wizualnej. Trudno jest wskazać tu konkretne kwoty, ponieważ ceny zależą od wielu czynników. Przede wszystkim od agencji, gdyż każda wycenia swoje usługi inaczej. Im wyższą jakość oferuje, tym wyższe ma ceny. Druga sprawa skomplikowanie projektu. Im bardziej złożone logo, tym więcej jest przy nim pracy i więcej kosztuje. Prawda jest natomiast taka, że ile by usługa ta nie kosztowała, opłaca się z niej skorzystać. I lepiej iść do reklamowej agencji brandingowej, niż do zwykłego grafika. W agencji nad projektem pracują nie tylko graficy, ale i marketingowcy.
Dobre projekty logo tworzone przez profesjonalistów nie tylko przykuwają uwagę potencjalnych klientów, ale też łatwo zapadają w pamięci, są ponadczasowe i budują pozytywny wizerunek firmy. Bez względu na cenę usługi, warto zlecić ją profesjonaliście. To jednorazowa inwestycja w całej historii firmy. A tak przynajmniej będzie, jeśli projektem zajmie się doświadczona i utalentowana osoba.
You may also like
Najnowsze artykuły
Najnowsze komentarze
O naszym portalu
Zapraszamy do naszego portalu wielotematycznego, gdzie publikujemy artykuły na różne tematy. Oferujemy treści z dziedziny podróży, rozrywki, sportu, biznesu, psychologii i wielu innych. Z nami poszerzysz swoją wiedzę i odkryjesz nowe możliwości.
Dodaj komentarz