Marketing i reklama

Jak skutecznie pozycjonować stronę www?

Nie da się ukryć, że pozycjonowanie stron internetowych przeszło w ostatnich latach prawdziwą metamorfozę. Czas SEO „partyzantki”, systemów wymiany linków i pozyskiwania odnośników ze spamerskich blogów dobiegł końca. Teraz by zaistnieć ze swoją stroną w wynikach organicznych Google, trzeba pozyskiwać wartościowe linki i budować zróżnicowany profil odnośników. Na czym to polega i jak zacząć?

Pozycjonowanie stron www w 2022 roku – na czym to polega?

Jak wygląda współczesne pozycjonowanie stron internetowych? Można powiedzieć, że musi ono naśladować w jak najwierniejszy sposób naturalne zachowania użytkowników. Algorytmy Google są bowiem coraz doskonalsze i z niezwykłą precyzją wychwytują automatyczne działania, a także bezlitośnie za nie karzą. Dlatego mając stronę firmową czy sklep internetowy, trzeba mieć się na baczności. Czas taniego pozycjonowania, gdy freelancerzy oferowali na Allegro pozycjonowanie popularnych fraz za 100 zł z gwarancją efektu, dobiegł końca. Wynika to przede wszystkim z tego, że SEO jest dziś znacznie bardziej skomplikowane niż jeszcze 10 lat temu. Wymaga też dużo większej wiedzy, ale i profesjonalnych narzędzi, do których dostęp sporo kosztuje. To musi znaleźć odzwierciedlenie w cenie końcowej pozycjonowania, która jest wyższa niż przed dekadą. Przedsiębiorca musi to zaakceptować, jeśli chce, aby jego strona znalazła się w ścisłej „topce” na frazy generujące duży ruch organiczny i przede wszystkim konwersję. Jak to zrobić?

Jednym ze sposobów są artykuły sponsorowane z linkiem w treści. Mogą one zawierać bezpośredni odnośnik do strony głównej bądź wybranej podstrony, jak również link „ukryty” pod anchor textem. Jakie plusy kryją się w artykułach sponsorowanych? Przede wszystkim link otoczony długim tekstem, w dodatku tematycznie powiązanym z linkowaną treścią, jest dużo lepiej odbierany przez roboty wyszukiwarek niż odnośnik bez żadnej dodatkowej otoczki. Poza tym wykupując artykuł sponsorowany, np. na stronie branżowej lub lokalnym portalu, przedsiębiorca zyskuje realne szanse na trafienie do potencjalnego klienta. Dobra agencja SEO dba o to, by artykuły sponsorowane były publikowane na portalach, które mogą wygenerować ruch na stronie. Wiele z tych serwisów jest odwiedzanych codziennie przez tysiące użytkowników. Posługując się dobrze zredagowanymi artykułami sponsorowanymi, przedsiębiorca może więc wzmocnić swój wizerunek profesjonalisty i zachęcić do kontaktu ze swoją firmą osoby potencjalnie zainteresowanie jego usługami bądź produktami.

Czy marketing szeptany na forach internetowych jest skuteczny?

Drugim popularnym sposobem na pozyskiwanie wartościowych linków jest marketing szeptany na forach internetowych, najlepiej powiązanych jakoś z branżą przedsiębiorcy. Chodzi w końcu o to, by budować pozytywny wizerunek marki, a nie spamować bez ładu i składu kolejne wątki, irytując przy tym moderatorów i prosząc się o zbanowanie konta. Mile widziane jest więc pisanie merytorycznych postów, gdzie delikatna reklama firmy i jej usług jest dodatkiem. Popularną formą pozyskiwania linków są też stopki na forach, czyli podpisy wyświetlające się pod postem użytkownika. Warto sprawdzić, czy link zawarty w takiej stopce jest klikalny i ma atrybut dofollow, oznaczający, że robot wyszukiwarki będzie za nim podążał. Należy jednak podkreślić, że linki z atrybutem nofollow też są mile widziane i nie powinno się ich unikać – wzbogacają one profil linkowania i czynią go dla wyszukiwarki bardziej naturalnym.

Linki z postów na forach internetowych cieszą się dużą popularnością zwłaszcza wśród przedsiębiorców dysponujących ograniczonym budżetem, gdyż generują niewielki koszt, a mogą przełożyć się na całkiem dobre wyniki. Pozycjonując stronę, warto też pozyskiwać linki z innych źródeł, np. blogów czy płatnych współprac z influencerami. Niesłabnącą popularnością cieszą się nadal katalogi stron, które umożliwiają pozyskiwanie dużej ilości linków w bardzo dobrej cenie. Ważne jest jednak, by nie koncentrować się tylko na jednej metodzie, a łączyć je ze sobą, stosować różne anchor texty i linkować różne podstrony pozycjonowanego serwisu. Dzięki temu SEO będzie wyglądać bardziej naturalnie i przełoży się na lepszy rezultat końcowy.

Dodatkowe informacje na stronie z ofertą artykułów sponsorowanych: https://cmspot.pl